Idag äter vi ute.......

...... i friska luften, alltså.
Som jag skrev igår var det ju lite osäkert när vi skulle äta frukost och som förutspått blev det inte i ottan direkt.
I väntan på att "date-n" skulle vakna, satte jag på teven och svarade på ett pip från telefonen: "Är du vaken?" Jodå det var jag och då ringde kompisen. Hon hade varit hemma hela veckan med snuva och kände att det blir nog två minst tre dagar till i karantän, så "distans-fika" på vår veranda får vänta till nästa helg.....minst.
Hon försökte som vi alla, att underhålla sig själv, men tyckte det var tråkigt att inte ens kunna bjuda byggjobbarna (som startat deras utbyggnad i veckan) på fika. Bara sitta och titta på dem......
Då vi avhandlat alllt av vikt, gick jag ur sängen för att färdigställa mackor och kaffe, samt sittdynor, innan jag röt på maken att nu så.......
Vi tog bilen till motionsspåret på andra sidan stora vägen, så att även mitt knä kunde följa med på utflykt. Hittade en bänk i hyfsad lä, samt mestadels sol. Där åt vi varsin äggmacka och en halv kiwi vardera. Några bekanta flanerade förbi, stannade på behörigt avstånd och tjötade lite en kort stund. Vi valde därefter den "långa" vägen på spåret tillbaka.
Några timmar senare fixade Inga måltid att avnjuta i pensionärskuvösen och maken fick förse oss med kaffet på maten därefter. 
Strax blir det lite facetime med barnbarnen och vuxna däruppe i Stockholm.........
 
Jaaa, det är en alldeles riktig påskakärring där i spåret.....
 
Varsin "matlåda" var packad.......till kaffet.
 
Himlen höll sig mestadels blå, men solen gömde sig ibland......
 
Ett intressant träd med vid utsikt neröver landskapet.
 
......men vi var inte långt från civilisationen ändå.
 
Solen föll på mossig sten.......
 
Färdig portion för uteserveringen........
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0