När sängen har rymt.....

..... tar det ett bra tag att hitta den igen och därmed blir ju också nattsömnen lidande, eftersom man börjar leta först inpå småtimmarna.
Blev alltså efter midnatt sittande vid tevens Doc Martin, sen Mord och inga visor......för jag skulle bara slutföra de två senaste bläckisarna.
Och det var ju vääääldigt bråttom med det (not) eftersom lagret långt ifrån ens har börjat sina.
Hur kan det ens göra det om man den senaste månaden fyllt på med 22 stycken?
En del har med andra ord en alldeles för tilltagen lagerhållning av icke nödvändiga varor: Tröjor, fuskvantar, bakdukar, temperamålade föremål, bläckisar och säkert finns det nå't mer.......
 Har ändå precis vaknat strax efter åtta, solen skiner och snart blir det frukost vid nämnda teve, innan jag åker till jobbet.
Maken sover, men han har fått arbetsorder på dammsugning medan jag roar mig utanför hemmet idag. 
Ja gott om arbete fanns det, såpass att det finns en hög kvar till nästa gång (på tisdag) och "bussen" har varit ute och levererat tunnor hela dagen idag, så han kom in med en ännu större hög att beta av då också. Nu är ju inte jag huvudansvarig för detta, så jobbar bara av så mycket det går (för alla "störande" telefonsamtal) och hjälper till att kapa toppen en del.
Sen hade de faktiskt påskpyntat en del på kontoret, kors i taket!
 Nu får jag ta tag i att gå lite fler steg bara också......
 
De två som höll mig uppe för länge i natt.......
 
De är iallafall framplockade......
 
....och även här hos morfars-klubban.
 
Två av dessa ligger i våra magar.....resten tar vi imorron. (Fick lite "bonus" i kartongen....)
 
Humlan vill ut, men altanglaset hindrar.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0