Nu är det dags att gå upp......

......sa Inga, då hon gjort två likadana "frukostbrickor" att intaga på en solig entré-trapp.
Jodå klockan hade allt sprungit iväg över elvafika såhär på självaste långfredagen (som förr i tiden gick väldigt långsamt och var extra tråkig).
Numera försvinner varje dag otroligt snabbt och veckorna bara rusar, upplever jag iallafall. Detta trots att vi nu också har social distansering påbjuden sen länge.
Framåt eftermiddagen kan det bli grillpremiär kanske, får väl försöka bestämma meny med grillmästar'n bara först, så att Inga kan fortsätta sitt gedigna köksarbete.
Vi får väl se om det blir nå't annat än "jag vet inte" till middag.......
Köpte förresten alldeles nyss ett gäng nya penslar, av någon i Lidköping på en Facebook-säljsida.
Hon återkommer med portokostnad och sen kan jag fortsätta äggtempera-målandet då de anlänt.
Mina gamla penslar är pensionsmässiga har jag konstaterat efter att ha kluddat lite några gånger. 
Tog därefter tag i min "dagliga promenad" och mötte på hemvägen glassbilen (som enligt hemsidan inte skulle komma förrän 15 april, men körde extratur idag sa han). Köpte en Marängcup trots att jag igår bunkrade flera andra glasspaket på ICA.
Fick vid hemkomst "sparka lite på grillmästar'n"  som fastnat på Stockholms Kungliga bibliotek, som visst hade nätöppet.....
Nu är iallafall middagen också äten. Väntar på Facetime med Stockholm om en stund, sen fika med resten av "bonus"-bakelserna från igår.
Soligt och fint, lagom varmt på altanen.........
 
Kom en till "riktig" Påskhälsning i postlådan......
 
...och på sjön är det viss aktivitet.
 
Ingas start på dagen för oss......
 
Är jag i storskogen?...nej bara påväg mot stora 49:an.....
 
Det är faktiskt en rödhake...
 
Utsikt från toppen av Högalidsgatan, där jag mötte glassbilen.
 
Där fanns även en fjäril i arbete...
 
Nu så.......
 
....blev det äntligen middag.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0