Påsk-post......

......fanns det i postlådan igår (ett riktigt påskkort!) och två stycken stora brev skickade jag själv iväg idag. Sen COOP, en vagn full med mat. Men den färska laxsidan man kunde köpa billigt, fanns det ingenting kvar av.
Inte minsta spår av själva fisken, bara en skylt med ett numera då falskt erbjudande. Nåväl  det blev dyrt iallafall......
Järnaffären fick sen även den en påhälsning, då maken plockat fram vår gamla sodastream och ny flaska behövdes till den. (Den vi hade i skåpet stod .......används före 2014!)
Nästa mataffär stor-ICA, fick också ett besök innan hemfärd. Lika dyrt vart det där, men å andra sidan ska vi inte behöva köpa mer mat före påsk nu......
Ingas menu idag blev kycklingfilé med ris och currysås, att äta i glashuset.
Sen motionerade maken högtryckstvätten igen. Fika i samma glashus en bit efter tre och en kortpromenad för min del runt "bollplan" innan jag fortsatte med att tillverka bläckisar.
Joråsåatt...... inne på den andra för idag nu....
Kanske tur att jag får bryta lite med arbete på torsdag.
 
Populär traktor.......
 
Påsk-kortet i lådan....tack Ann-Mari!
 
Min portion....den var lite färggladare än makens.
 
In action.......
 
Dagens tre-fika....
 
Jaja....inte så hållbar plastpåse till frestelsepotatisen men de får bo i hinken några dagar.
 
Blåblom i trapprabatten......
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0