Tråkrapport......

..... från Fagersanna- pensionärer i social isolering, .......nästan helt och hållet.
Maken var bara och hämtade sina modifierade glasögon, så nu kan han "jobba" vid datorn igen. Han hann att sakna dem bara på ett dygn. De andra han har funkar inte så bra vid skärm.....
Själv för jag fortsatt "krig" mot myggbetten. Vågar nästan säga att det inte tillkommit några senaste dygnet iallafall.
Men de befintliga kliar fortfarande rätt bra....... bara att alcogela vidare och rolla på mer myggstift.
Middag fick bli "min egen" (som reklamen säger) potatisgratäng, med stekt tärnad fläskstek och lök till.
Fika i glashuset idag utan sol, men med ostkex.
Har faktiskt dammat (swiffrat) "nya" svarta hyllan och gjort en (med mina mått mätt) lagom promenad, även idag.
Imorron ska jag åka till Hjo och hämta systers deklaration, men inte stanna för något samkväm.
Nu lotto..........
Blev det nån vinst?......ja vad tror ni........?
 
Sophämtningen funkar som vanligt, kollega på g.......
 
Har startat läsning av bok idag......
 
Middag även idag.....
 
En av många blåsippor synliga på dagens promenad.....
 
Fjolårets utblommade lökar nedpetade i jorden, återkommer nu.........
 
Här är de nygamla.........
 
Glashusfika........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0