Uppdrag.....

.....att utföra medan frun var på jobb, fick maken idag.
Det första gick bra, att fylla på spolarvätska i min bil. Det hann han precis med innan jag skulle åka.
Tvätta fönster var nästa sak att utföra, men detta visade sig bli svårt då det blåste för mycket.
Tror inte han var alldeles förfärligt besviken över detta.......
Själv hade jag fem timmars oavbrutet registreringsarbete som väntade och när det var avslutat, kom väl "bussen" in med en ny hög att ta tag i.
Hann börja lite, men sen slog klockan hemfärd och de som inte är pensionärer får fortsätta arbetet imorron. 
Lovade att komma in en fem-timmars igen, på onsdag nästa vecka. 
Inget behövde handlas, så direkt hem för en fika med glass och gubbe i glashuset, innan jag hittade en anledning (att motivera mig) för en promenad till återvinningen.
Nypromenerad, vittjade jag på hemväg postlådan. Där fanns då (äntligen) brevet med de inköpta penslarna. Dessa borde egentligen redan ha kommit i tisdags, med tanke på när de skickades.
Men ok bättre sent än aldrig dådå.......
 
Grannen har startat insektshotell......
 
Lite blommor runtom i Fagersanna.....
 
.....här en annan blå variant.
 
Min fina bonad i hallen........ nej den har jag inte sytt själv, köpt på second hand för längesen.
 
...och här en svart fågel.... gissar efter google, en svartstare. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0