Vandring....

..... eller rättare sagt saftutdelningskontroll var det som gällde för maken i morse.
Han åkte iväg runt åtta, medan jag fortsatte sova tills klockan var nästan tio. Då blev det två mackor med kaffe på trappan i morgonsol.
Vinden var stilla och då jag hade "perfekt" utsikt över alla löv som lagt sig i vrårna, kändes det plötsligt lockande att få lite snyggare runt krukor och murar.
Ja hur fixar man då detta? Bara att ta på sig trädgårdshandskarna, hämta "plastkärran", ta borsten och börja röja.
Nu är det mycket snyggare och trasiga krukor är bortplockade för forsling till återvinningen.
Maken kom lagom hem då jobbet var klart. Det var nästan tvåhundra som hade promenerat i skogen 5-10 kilometer i vårvädret.
Han var hungrig och startade äta resterna från grillen igår. Jag avslutade det hela någon timma senare. Imorron finns Ingas biffar att göra en helt vanlig Svenssonmiddag av....kokt potatis, brunsås, lingon och rårivna morötter.
Själv vandrade jag sen ner till vår återvinning med lite skräp och träffade då på den lärare jag jobbade ihop med för fem(!) år sedan i svenskundervisningen. Han bor på annan ort egentligen, men har kvar sitt hus i Fagersanna.
Väl hemma igen inspekterade jag rabarberna och tog ett beslut: det gick att plocka några små. Av dessa gjorde Inga en minipaj till kaffet och vaniljsås hade vi i lager........
 
Snart blommar äppelträdet.......
 
"Postlåderabatten"....... nu kommer pingstliljorna också......
 
Inga fjolårslöv kvar.......
 
....inte här heller.....
 
....eller i Benjamins hörna.
 
Jag har tagit min del........maken tog resten, med förklaringen att det var ju nästan bara hälften kvar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0