Bilaffärer och fönsterputsning.....

......har stått på agendan idag. Åkte in till Tibro som god man och var med när sonen och moster "bytte bilar". Nu har syster en bättre begagnad Ford, istället för den sämre äldre Mitsubishin (den jag ägde som ny 2008-2016). Sonen ska försöka sälja den vidare för en billig peng......
Därefter körde jag vidare till jobbet med mesta delen av banankakan bakad igår. Pratade en stund och hälsade på kontorshunden som log brett och trodde det skulle vankas mat.....
Men gick bra med bara lite klappande också.
Nästa anhalt mataffären, följt av Apoteket ....... inga fynd idag, tvärtom.
Åter hemma runt elva och hög tid för frukost. Sen plocka undan i och runt fönstren, för fönsterputsning var på gång.
Knappt två timmar senare säger den ena putsaren "att slutet är nära" ..... vilket jag inte kunde låta bli att göra ett påpekande om. Sånt brukar normalt inte sägas med glädje.......
Nåväl alla fönsterbrädor har jag hyfsat till och dammat föremålen på, i samband med detta och är ganska mör nu, men så skönt att få det gjort.
Dessutom ser jag bra ut..............
Maken fortsätter förrådsröjandet och snart kommer det nån och förhoppningsvis befriar oss från en pryl, vi lagt ut på nätet.
Nu skiner solen in genom nyputsade fönster och stora rena glashusrutor, så jag fick "feeling"  att städa och plocka iordning därute.
Var jag inte stel innan, så är jag definitivt det nu.......
 
Ia lät pappa skicka ett foto och hälsade att det var ok för mormor att lägga upp på bloggen. 
 
Tunnbrödspizza till söndagskvällen.
 
Helgen är slut......
 
.......och andra hållet.
 
Då åker syster iväg i sin "nya bil" .......
 
Finns det något bättre än att titta på när andra jobbar.......
 
Om man ska slå sönder något är det ju behändigt att samtliga bitar hamnar direkt i en kruka.....
 
 Nu sitter jag här och ser bra ut........
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0