Bilförmedlare......

........skulle jag kanske bli? Nej skämt åsido, men har idag varit inblandad i provkörning och "köpsamtal" å systers vägnar, om ny begagnad bil. Säljaren är sonen som efter att ha köpt sig "ny" bil (för två månader sen), sparat sin gamla med moster i åtanke.
Hon har med assistentens hjälp lånat och provkört den idag, under utflykten de skulle göra till Skara.
Hon var nöjd med färgen (grå) trots att den då inte var blå och assistenten tyckte den fyllde de funktioner som behövdes, samt var skön att köra. 
Om två veckor är det beslutat att "skiftet" ska göras,  säljaren tar hand om hennes gamla och avyttrar den till nån som gillar att fixa/meka och återbördar eventuell köpeskilling.
Sen återstår bara bankbesök i mitten av september för den finansiella biten.........
Den kvarglömda kassen i bilens baksäte, blev också inlämnad idag hos Candela.
Annars väntar jag fortfarande på mina fd. kollegor för soptömningen.....
Imorse kokade Inga en gryta äppelmos, när jag fixade fläsksteken till dagens (och morgondagens) middag.
Maken har dragit till bluesmöte i Labbås och jag är nog sugen på en kopp kaffe känns det som.
Nu strax efter fem kom han kollegan från förr (i värmen, med trasig AC i bilen....). Vi pratade lite innan han for vidare, för ungefär en timmas jobb till. Tolvtimmarsdag i denna värme.....ni kan ju bara tänka er parfymdofterna ovanpå det. Ska mycket till, innan JAG klagar på soptömmar-personalen.
 
Skalade....då kokar vi bara då också.
 
Helikopter på taket....och bilhalva i husknuten. Fiket öppet onsdagskvällar, lunchmeny för övrigt m.m.
 
Makens middagstallrik........den gjorde sig bäst på bild (för mycket sås på min...hahaaha)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0