Blir bara svårare.....

.....och svårare att hitta till sängen, för varje kväll som går. Inatt var klockan nästan tre, innan jag landade på kudden.
Maken var vaken i stort sett lika länge, men imorse var han "pigg" redan runt nio.
Kors i taket, fick faktiskt frukost serverad på sängen. Även om det var två (halv-) trötta ostmackor, hade de iallafall gurka på sig och smakade riktigt bra till nybryggt kaffe.
Sen blev det snooze ett tag, innan jag tog mig ur bingen och in i duschen.
Fanns att ta tag i på göromålssidan: Tvättkorg full att förflytta till maskinen, massor av gräs och smulor att dammsuga runt hela huset, bruna bananer att förädla till kaka och därefter ge Inga order om att vi behövde middag strax.
Maken fortsatte riva runt i förrådet, medan det regnade mer eller mindre. Nu vid fyratiden har solen äntligen tittat fram. Blir så mycket ljusare och trevligare då..... 
Middagen är äten och det som blev kvar är paketerat till tre matlådor, att ta med till sonen imorron.
Hans favoritmat........kassler & ananasgratäng.
Lite kaffe och banankaka då kanske innan jag somnar i fåtöljen........
 
Bra val av mugg att servera kaffet i dessutom.......
 
Banankaka......fortfarande varm.
 
Nästa "besökare" i ugnen klar....
 
Tummen upp fick jag för matlådorna ........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0