Borstat och gallrat......

"Hemprojektet" fortsätter, om än i mindre skala än förra veckans rivande i syrummet.
Maken hade laddat bryggaren, bara att trycka på och medan den jobbade göra mig två mackor.
En skinka med gräslök och en ost med tomat.
Efter bluesmötet igår kväll, kom maken hem med en plastpåse växthusodlade tomater han fått av värden för sammankomsten. Han erkände att han på hemvägen ätit av dem som godis....de ni, är stort.
....och goda var dom, men slut nu.
Idag var det dags att borsta de sista äggtemperamålade föremålen, från i våras. Sen svämmade megakorgen med sparade paketeringskartonger över, så den har fått en gallring.
Därefter passade jag på att ta en promenad till återvinningen, med "överskottet". Fick några droppar regn på mig på hemvägen, men inga mängder. Regnade dock en del igår kväll.
Middagen var ju klar, repris på steken....som också är slut nu.
Passade på att testa en "snilleblixt" (ett experiment) på kardemummakakor till kaffet, vilka svalnar nu i väntan på att vi ska bli sugna på en tår. 
Sen har jag kollat lite i syrumslådorna och där finns en hel del broderiprojekt, som pockar på uppmärksamhet. I ärlighetens namn får jag nog övergå till dessa ett tag, då antalet bläckisar i lager
(med råge) överstiger femtio stycken. 
Ska bara göra klart de åtta (olika färgerna) som ligger på parad här bredvid.......hahahaaa. 
 
Lite på avigsidan idag.......
 
Regn i skymningen.......
 
"Fådda" tomater.......
 
Blankborstade.......
 
Experiment-kardemumma-kakor...... smakade ok.
 
De svarta björnbären har nu blivit lite "försöksmarmelad" att smaka på rostmacka ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0