Har kommit "halvvägs"......

......ungefär, (tror jag...) på stolleprovet/megauppgiften att bringa någon slags ordning och reda i mitt syrum/kontor.
Började så smått i förmiddags att riva lite, vilket eskalerade under dagen och nu är även en stor del av våra papper genomgågna och reducerade......
Viss ommöblering har också ägt rum. Tanken är att jag ska ha en hylla full med hantverk samlat (förutom tröjorna som hänger på en stång vid fönstret).
Nu blir det att ta tag i alla "puffar" i vardagsrummet med garn och organisera ner antalet sådana, med hjälp av förflyttning till hantverkshyllan (för en del av det).
Har alltså fortsatt organisationsnöje åtminstone veckan ut, bedömer jag........
Avbrott för att laga middag mitt på da'n, blev det dock. Idag serverades stuvad blomkål med prinskorv.... och några pommes frites till maken som komplement till stuvningen (som han äter, men inte med så stort nöje).
Imorron ska jag ta en shoppingtur till Hem&Hobby i Hjo, samt titta in till syster för att diskutera lite finanser och eventuellt stort inköp i höst.
Inte har man nå't problem med sysselsättning, som pensionär. Dagarna bara försvinner......... 
 
Dinner is served.......
 
Sjunger nu på "sista versen".....
 
Pumpa-glädje.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0