Inte många knop......

....... har det blivit idag, men jag tog iallafall bilen till loppisen på förmiddagen (regnade småspik....).
Blev inte några skrymmande köp idag, men tomhänt från en loppis går man ju sällan. Inte jag iallafall.
Blev en plåtburk, en ambulans, en mini"tavla" och ett litet uppläggningsfat.
Var väl tur jag hittade en plåtburk, för det finns ju nästan inga alls i detta hem förut.....Ambulansen kan vara bra att ha, minitavlan fick plats på väggen i köket,istället för en annan och fatet är tänkt för servering av två sillburkar samtidigt.
En (köp-)dåres försvarstal? nej inte alls och nästan gratis, då man väljer att "shoppa loss" på loppis.
Rester, bara att värma till middag ........så både Inga och jag fick ledigt.
Fixade bara lite sirapsäpplen till eftermiddagskaffet några timmar senare.
Maken skulle titta på nätsändning av blues från Åmål och jag har börjat brodera på en tomtekalender.
Regnat en hel del i omgångar idag, men hann plocka nedfallna äpplen en stund mellan skurarna. En hel del på marken, men gott om kvar på trädet också. 
Det var den lördagen det.........
 
Det var bättre väder förra lördagen,,,,,,,även om här är mörka moln.
 
Smakade bra till kaffet med vaniljglass......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0