Mini-loppis och second hand.....

.....har jag besökt idag, förutom leverans av två kassar från lillasyster till storasyster och någon komplettering i mataffären.
Började hos en bekants mini-loppis nästan nere vid strandkanten. Hittade faktiskt några presentprylar där att inhandla. Fortsatte så till second hand i Tibro, hittade användbara krukor till betongmuren, en "disktrasehängare" och en behändig hängbar bestickkorg till diskstället.
Åkte sen vidare via mataffären till Hörnebo.
Där var värsta målningsprojektet med panelbyte i full gång, mitt i denna värme.....
Blev trött bara av att titta på en stund. Lämnade kassarna, pratade lite och hälsade på hunden.
Hemma var det sen dags att ta sig an middagsmaten. Fick bli stekta fläskköttsskivor med persiljesmör, sallad och pommes.
Samtidigt fixade Inga en gryta till imorgon, med mera fläskkött, grönsaker och cavan som blev kvar från igår. Vi får se hur det smakar till ris imorron.....
Satte mig i fåtöljen en stund.....och vips gick tiden med diverse googlande och tupplur.
Vaknade till när maken satte på kaffe och då någon (inte jag...) ätit upp alla glassbåtar, fick det bli en halvliter vaniljglass med chokladkross delat på två.
Intogs på verandan i skugga, diskuterande ett eventuellt inköp av ett parasoll.
Maken målade vår "namnskylt" igen och jag vattnade de stackars törstande växterna. Blev alldeles genomsvett på köpet.......
Nu ljug i fåtöljen (som synes) sen lottodragning.....igen.
Imorron tittar jag nog till loppisen härnere i samhället en stund.
Strax tänker Inga bjuda på en enklare sallad som kvällsmål, med vitlöksbröd till........
 
Arbete pågår.....
 
.....och hunden ville inte gå in igen.
 
Middag.....
 
"Reservfika".......
 
Förhållandevis svalt inomhus.......mot sextio grader i solhörnan på altanen.
 
Fräschare disktrasa framöver??
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0