Projektet slutfört.......

.....och lagt på lager i väntan på julen. Blev iallafall såpass nöjd med resultatet......
Det var vad min förmiddag gick åt till. Nu kan jag fortsätta och förhoppningsvis slutföra även Hälge.
Maken har idag startat sin förrådsröjning och har varit en tur till Återvinningscentralen, med det som bara var skräp....
Jag lade upp några prylar på lokal Facebook-säljsida och en del av det är redan sålt, hämtas imorgon.
Den "nyrenoverade" husskylten: "Bergs Hus" är nu uppsatt igen.
Till middag tog jag vara på skruvade makaroner från igår, som jag "gifte ihop" med korv från frysen under en halvtimma i ugn. Blev hyfsad makaronilåda......
Samtal från Hjo kommun (som jag väntat på snart två veckor nu) om nyanställning hos syster, då en av hennes assistenter slutat efter tjänstledighet för prov av nytt jobb. Ingen dramatik dock, då vikarien fungerat bra och nu får fast...... 
Har också gått igenom fars tapetserarlåda, med både historiska yrkesdokument och specialverktyg till tapetseraryrket (han var tapetserare i trettio år, innan det blev arbetsförmedlare av honom på äldre da'r.....) Ska kontakta arbetarrörelsens arkiv imorron och fråga om intresse finns, för några dokument.
Inte tänkte maken på att köpa med nå't till kaffet inte när han ändå var ute och åkte......
Fick bli banankaka från frysen......
 
Här får den sitta nu.......
 
Påväg till postlådan idag............
 
Makaronilådan......
 
Bara pakethållaren till ungdomscykeln kvar, resten är sålt på Facebook på en timma.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0