Redan igår.......

....."tjuvstartade" jag med att preparera Dxder. Merparten av den ved som maken sågat upp lade jag i mindre kassar och lastade i "garaget" (heter tydligen så på en husbil...).
Dotterns fritidshus har en braskamin, så de ville gärna ha.
Därefter bäddade jag med de extra täckena inköpta (i Jönköping, till mig...) under senaste resan.
Nu ska det provas hur mycket mjukare det blir. "Prinsessan på ärten", dyker upp i huvudet.....
Blev sen både en ny bläckis och sen säng-gång ....av egentligen ingen anledning alls.
Maken var uppe och rumstrerade runt tidigt idag, men jag låg kvar efter att ha hämtat mig några frukostmackor med kaffe.
Så småningom gick han ut för att slå slänten och jag satte en bröddeg. Bakade sex brödkakor och satte igång tvättmaskinen.
Missnöjd make "surade" plötsligt vid sin dator och röjsågen tjurade, lutad mot en cykel. Visade sig att de efter påfyllning av drivmedel blivit osams.
Inga bjöd sen på middag: "Sill å potäter", varpå det blev siesta i fåtöljen. Skickade en fråga till dottern om vi skulle ta med nybakt bröd imorgon. "Verkligen" blev svaret.
Måste ha fått lite extra energi av siestan, för strax stod jag åter i köket och gjorde mormorsbiffar. Denna gång blir det smörgåspåläggsvariant att ta med också.
Fred slöts till sist mellan maken och "mackapären", så slänten är avverkad.
Blev varsin nybakt macka till eftermiddagskaffet.......... 
 
Ved, nu till största delen i plastkassar i bilen.
 
En ljusblå-ing.......
 
Det kom en "Laholms"-gris från Tradera........
 
......och en broderad (nu inramad på väggen).
 
Bakresultatet......
 
En motsträvig röjsåg.......
 
Middag.....
 
Avsmakning till kaffet....
 
Smörgåsbiffar.....
 
Nyslagen slänt.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0