Regnar som spön i backen........

.......men solen skiner också. Klockan har hunnit bli en bra bit över fem redan.
Ja vi sov nog rätt länge båda två, men maken var klart värst (hahaa).
Gjorde mig iallafall frukost före elva, medan maken "tippade över" på andra sidan för sin.
Bestämde mig för att ta en tur till loppisen och leta fynd......
Tog med bilen ner dit och det måste ha varit det sjätte sinnet som fick mig att göra så (samt det faktum att jag inte ville svettas mer än nödvändigt....).
Där fanns massvis av små engelska prydnadshus, så jag fick ta en lång diskussion med mig själv......
om att inte köpa allihop. Det var ett svårt dilemma, men blev en "gyllene medelväg".
Faran är ju bara att det är öppet även imorgon.......
Sen hittade jag en hylla stående lutat mot väggen och den kreativa "jouren" vaknade. Den borde funka i tvättstugan, att styra upp hörnkaoset av "kasserade" tvättunnor med.......och behöver inte så stor plats heller. Värt att prova......
Har man inget att göra skaffar man sig alltså. Först tvätta av fyndet ute, sen plocka bort och tömma tvättkorgarna. Men blir nog rätt bra, kanske.
Tvättkorgarnas öde då? Jo de fick nya funktioner i skjulet. En fick "överbliven" trädgårdsslang som hyresgäst och den andra fick träbitar/stolpar.
Kock Dafgård fick rycka in och "laga middag", Inga kokade bara potatis och broccoli.
Maken ute på en runda och när han kommer hem serveras ikväll avocados med hemmagjord räkröra och vitlöksbröd.
 
Ett fritidsplan passerade på förmiddagen.....
 
....och spår efter ett annat (större) infann sig lite senare. "Högt där ovan molnen....."
 
Kåldolmar bjöd han på kocken.
 
Gässkolonin på besök i Strandstadshamnen. Räknade till minst 15 stycken...... hmmmm.
 
Maken var inte så imponerad av mattornas placering. Så efter att ha skruvat på kreativa huvudet igen, hittade jag en av morfars "lådor" som väntade på ny användning efter loppisen. Den står bredvid nu...med mattorna i.
 
Kan inte komma ihåg att vi haft så många pumpor förut som växer sig stora, och på bara EN planta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0