Utflykt i ottan......

...... iallafall med detta pensionärspars "rutiner" i åtanke, till diabetes-ögonkontroll för maken.
Väl därinne fick han sitta och vänta nära fyrtio minuter, men själva kollen var över på fem minuter.
Under tiden åkte jag till matvaruaffären och bunkrade upp åt oss.
Då jag inte (i ottan) är sugen på frukost, blev det bara en liten "tvångsmacka" runt sjutiden. Därför kändes det ganska lockande att ta vägen förbi "Donken" och köpa en liten hamburgare, plus juice.
Nu hade klockan passerat nio, så lite hungrig började jag bli.
Medan jag väntade på min "mat", ringde maken att han var klar. Hemfärd och lite kaffe på verandan följde och klockan var inte ens elva på da'n.
Lite ovanligt att ha uträttat såpass mycket redan.... (hahaa)
Passade på att klippa lite grenar i trädgården och hämta posten=bara reklam i lådan.
Laga lunch nästa och idag blev det "hopakok" av diverse rester. Krossad potatis och morötter från egna landet med vitlök-parmesanost-olivolja på, därtill fläskkötts-pyttipanna.........
Maken tog en promenad och jag somnade visst i fåtöljen........
Kaffe då kanske, nu när man vaknat från powernap-en.
Handarbetsmässigt är det stickning på ett liggande objekt, som återupptagits. Sen är ett nytt broderi från gömmorna framtaget......att förhoppningsvis påbörjas.
.......OCH NU ÄR DET HELG.......hahahaa spela roll, för nån som är ledig jämt numera....
 
Tidig morgon.......
 
Även idag flygs det......
 
Bodde i syrenbuskarna.....
 
Traditionell segelbåt ute idag......
 
"Hopakok".........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0