Variant till frukost......

......blev det idag. Hårdkokt ägg på macka med ansjovis och nypressad grapejuice (en mastodont-stor grape delad, ena juice åt mig .och andra halvan naturell till maken).
Vädret har varierat, både sol och regn. Lite "kallare" idag, dvs. lagom temperatur. Men eftermiddagskaffet fick bli i "pensionärskuvösen" då kalla vindar blåste på verandan, vid det laget.
Annars har jag färdigställt en kudde som legat som "ufo" (un-finished object) ganska länge i syrummet.
Hade också ett broderi (som jag tror mormor lämnat efter sig) som bara behövde fyllas i lite i ena kanten. Det är också klart, ska bara monteras......
Sen ligger en Hälge-bonad halvfärdig, som jag nu fortsätter på.
Men då kreativa idéer poppar upp i huvudet, har det blivit en paus på Hälge igen, just nu. Ett annat projekt är istället under färdigställande, vilket (om jag blir "nöjd") är tänkt att bli julklapp. 
Inga bjöd på fullkornsmakaroner med kött & "grönsaks"sås till middag.
Maken var ute och testade min elcykel i backarna på andra sidan riksvägen, så nu behöver den laddas upp igen.
Men jag får nog ha den ifred framöver, för han gillar inte de små hjulen. Ska han köpa en blir det med stora hjul, lät han meddela efter turen.
Finns lite thaimat kvar sen fredag, det ska jag värma till kvällsmat. 
Noterat: Gick inte ner till loppisen idag........ imponerad över min starka karaktär (hahaaha....)
 
"Lördagsmys"......
 
Fredag.....halvfärdiga.
 
Lördag.....klara!
 
Griskudde färdig....
 
Söndagsfika.....
 
Morfarsklubban har flyttat hem igen, från jobbet. Bor tillsammans med bl. a. fiskvasen från Devon och morfars mini-skåp, gjord enbart för han hade en kakelugnslucka "över"......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0