Besök.......

....i glashuset hade jag idag på förmiddagen, av en kompis. Vi tog en kaffe med saffransbulle och tjatade en stund, samt bytte julklappar.
I postlådan fanns en kökshandduk.....från Nordea. Kan undra lite hur de tänker med detta nya julklappsgrepp? Tål att funderas lite på.......
Bestämde mig sen för att åka på en inköpstur, den första (och enda) denna veckan, till ICA på orten.
I vanliga fall brukar jag anlita COOP, eftersom det mesta finns och där är alltid mindre folk i omlopp.
I kassen med hem kunde hittas bl.a. grynkorv (till bara mig...) och en liten färdigkokt skinka, att bara griljera framåt uppesittarkvällen.
Nu kan vi sitta hemma hela helgen, inget i matväg behövs på ett tag.
Ikväll blir det handboll igen, mot Danmark. Det kommer inte att bli lätt, men de har en chans.
Kanske dags att ta en kopp med maken och smaka på de kakor kompisen hade med sig. 
Fyller väl en funktion till........risken att somna här i fåtöljen minskar markant, om jag rör på mig lite en stund.
 
Klara, väntar bara nu på att distributionsdag ska fastställas......
 
Då fikar vi och öppnar paket........
 
Kakorna tar vi i eftermiddag och muggen/vasen minner om forna dagar i Spanien......
 
Rådjuret lyser upp altanen......
 
De kastade sig inte över kärven precis, utan fortsatte att käka solrosfröna som också serveras.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0