Da'n efter da'n.......

......har nu nästan också passerat.
Vart tog den vägen kan man undra? Ingen aning, den bara rullade på och kändes förvånansvärt kort.
Frostvitt på marken och kändes inte som om jag ville gå ut. Vilket ej heller blev fallet.
Men vi får se om det kanske blir en sen efternmiddagsfika i glashuset, om en stund.
Annars har det varit mera ont överallt än vanligt idag, ibland är det ingen hejd på nöjena.......
Gott om rester fanns i kylen, men nu finns de inte kvar längre. 
Resultatet av detta blev ändå positivt, då varken maken eller jag är hungriga längre. "Gratis middag" idag alltså........
Det fanns två "extra" julbakelser kvar från igår, de smakade till kaffet. Kallt är det ute, men med full beklädnad gick det bra en stund, medan kaffet värmde också.
Hos grannen brann en eldkorg och man hörde flera röster. Har dom fest eller, tänkte jag?
Men det var ju utomhus och att leka ordningspolis, eller reta sig på andras göranden orkar man inte ägna sig åt.
Har precis sett klart dokumentären "Den siste pionjären" (Stig Johansson) på nätet. En Tibroprofil boende i Fagersanna, som är ensam om att ha genomfört samtliga Vätternrundor från starten. (Cyklade ensam även i år, då den ställdes in....).
Nu får vi se vad teven bjuder på resten av kvällen......
 
Middagsportionen såg nästan likadan ut idag.......
 
Eftermiddagsfika med skumgranar.....
 
.....och bakelse-repris.
 
De här godingarna fick jag även igår, påbörjade men räcker ett tag. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0