Det rullar på........

....... och nu har även torsdagen snart gjort sitt.
Inte är det precis så att vi studsar upp i ottan och sprudlar utav energi, men så småningom tar vi oss ur sängen och påbörjar lite aktiviteter.
Framåt lunchtid tog maken en riktig promenad, medan jag lade på brevet med den kollade assistansredovisningen och fortsatte därefter "den långa vägen" till återvinningsstationen för att slänga en del skräp. Så lite motion har även jag sett till att få.
Fick sen stekt fläskköttsskiva med grönsaker och klyftpotatis av Inga, precis lagom när maken återvände hem.
Därefter var det bara att börja rulla köttbullar, efter att maken fått i uppgift att blanda runt alla ingredienser, som jag lagt i en bunke.
Två fulla plåtar blev det att försteka i ugnen, innan de sen klara, förpassades direkt in i frysen.
Några smakprov fick dock stanna i en skål i kylen.
Nu får det bli fåtöljen en stund igen. I sjukstuga Falköping var det efter kontakt idag, fortsatt hanterbart........
 
Nu har drivveds-mobilen från Kalifornien fått sin plats i Fagersannahemmet.
 
Vy under "promenaden" till återvinningen.
 
Min portion middag......
 
Välblandat??
 
Det färdiga resultatet......provsmakat och typ godkänt.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0