Godkända........

.....blev saffransbullarna, smaken var helt ok tyckte vi nog efter gårdagens fikapaus under eftermiddagen. Ja fikapaus det låter det, från vad kan man undra........?
Annars håller vi nu tummarna för att sonen med sambo blir friska fort. Sambon testade positivt för corona igår och sonen har testat sig idag, väntar på svar. Sambon är lite risigare, men verkar hyfsat ok än sålänge iallafall. Ja det är trista tider.......
Var en tur till postcenter och visst blev det dyrt, men mycket mindre så, än befarat.
Paket hämtat (och numera även inslaget....igen), samt mera i matväg påfyllt och en slutlig muntra-upp påse avlämnad i Hörnebo. Bonusdottern ska nu vara såpass ok att hon kan börja jobba (anser iallafall Försäkringskassan....).
Till middag serverade Inga idag köttfärssås, med antingen potatis eller makaroner. Naturligtvis valde jag pastan och lika självklart valde maken potatisen.  
Då jag kom hem frågade jag om maken fikat. Svaret blev nej "jag har bara tagit en bulle...."
Varpå jag (något konfunderad) undrade hur han då definierade fika..... men det blev därefter en gemensam  sittning i glashuset, med bulle (igen...)....och kaffe!
Nu ska jag ta mig an granskning av assistansredovisningar, vilka låg i postlådan idag.
Där fanns även ett litet paket, från norra Kalifornien, med kul innehåll. Provsmaka godiset blir en annan dag, men det andra ska få sin plats härhemma under morgondagen.
Nu tar vi en dag i taget.....vad annat kan man göra....egentligen?
 
En grannes "gran"......
 
Min nya vinterduk till hallbyrån kom igår.......
 
Tomten sitter på spaning.....
 
En driv-veds-mobil från norra Kalifornien....... kul julklapp tycker jag.
 
Riktig julgran fanns på torget idag.
 
Ännu en nyhet till jul, kom idag.........redan på plats.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0