Gott Nytt År.......

......hoppas och önskar vi oss nu, för hela mänskligheten.
Duggregn iallafall halva dagen och då beslutade jag mig för att ta en promenad till brevlådan och posta "vant"- brevet.
Visst det får ligga där i lådan tills måndag, då det är många helgdagar kvar innan nån brevbärare tömmer. Men nu är det gjort.....
Inga passade på att göra två middagar, en till idag och en för morgondagen.
Idag fick vi potatisgratäng med skivad, ugnsstekt köttbit och imorron kotletter i kantarellsås.
Fikat "bjöd maken på", han fixade tilltugg ur frysen och ropade när det var serverat.
Ikväll blir det också lite tilltugg. Räkbaserat och lite annat.
Först spelar jag bingolotto, men tar en paus runt nio för nyårssupén. Sen spel igen och slutligen blir det champagne i glashuset...........
Välkommen år 2021..........
 
På promenaden såg jag julljusdekorerade soptunnor.......
 
Nyårsmiddag.......
 
Nyårs-supén äten.....tema räkor.
 
Inga har dukat för tolvslaget......i glashuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0