Ishockey och proviantering.........

......har stått på to do-listan senaste dygnet. 
Småkronorna körde över Österrike och sen var det hög tid att tillbringa några timmar i sängen.
Nattade mig själv runt tre, men var faktiskt uppe och fixade till min frukost runt tio.
Tillbringade några timmar till framför dumburken, innan duschen kallade och därefter var jag klar att ge mig ut i det vackra vädret (hmmm....not).
I kylen fanns soppa för maken att äta till lunch och jag tog revbensrester från igår då jag återkom.
I Tibro först en tur till Coop och därefter gjorde jag slut på presentkortet från syster, hos ICA.
Som avslutning en snabbis in till Systemet för en flaska "päronskumpa". Jag såg en annons igår på nätet. Ja man går på så mycket .......men tänkte nyårs"nyhet".
Till den traditionellt stora fest vi alltid brukar ha. Jag sköter bingolottot och maken gör nå't annat. Sen ses vi strax före tolv och kliver utanför huset för att "smygtitta" på alla pengar som går upp i rök. Här behövs ingen anpassning till rådande läge. Vi skålar, på tu man hand.....som vanligt. 
Handlade faktiskt två tosca-mazariner till kaffet också. Vi får se om jag är tillräckligt sugen när maken vill fika.
Åt ju min middag bara för en stund sedan......
Annars fyller ett av bonusbarnbarnen år idag (29 dec.) och imorron är det dotterns tur......
 
Min "Snögubbeparad" från julpaketen startar med makens.....
 
.....nästa från Hörnebotrakten......
 
.....så kommer den från de små barnbarnen.....
 
.....och till sist lyktan från grabbarna, som hade sällskap av servietter ....motiv snögubbe.
 
Liten drink till teve-tittandet.........
 
Även idag är några änder på besök.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0