Kors i taket.......

......inatt sov jag i stort sett som en vanlig normal natt. Oerhört skönt att inte behöva ligga sömnlös timme-vis och vända kudden varannan minut i uppgivenhet.
Man får vara tacksam för det lilla.......
Runt tvåtiden åkte jag iväg med en stor kasse julklappar, att överlämna till sonen utanför hans arbetsplats.
Sen fortsatte jag till thai-restaurangen, där jag beställt takeaway till vår middag idag. 
Mera teve-tittande och lyssnande på "nya" direktiv. Ibland undrar man vad det är som folk inte förstår? 
Det som måste göras, måste göras och av alla. Var och en ska ta sin lilla bit och vara solidarisk, för att bidra till helhetens resultat. 
Så jag har lite svårt för att lyssna på allt ältande av det som är rätt självklart. Givetvis inte alls vad man  vill höra.....eller göra, men som måste till. Man får helt enkelt använda sin fantasi till lösningar inom de restriktions-ramar som är satta och avstå det som inte funkar. 
Tråkigt? Ja tacka f...n för det, men ju fortare alla "lyder" ju snabbare kan vi få till bättring av läget.
Inte läge för Alfons-mentaliteten...........ska bara.
 
På begäran (av motivet själv) skickad gammal bild.....utspökad, förskrämd bäbis hos fotografen (ca 40 år sen).
 
Julklappskasse att lämna.......idag.
 
Leveransadress......här, kassen bytte bil bara. (inte den stora, en annan.....hahaaa)
 
Today's dinner is served......
 
Den ihop-lappade tomten har fått ännu en "börda" att bära.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0