Många aktiviteter......

.......har vi hunnit med i hushållet idag. Sovmorgon för båda, men inte så ofantligt länge ändå (nu pratar jag detta hus måttstock...). Men "på bana" för diverse aktiviteter runt elva, då frukost var avklarad.
Maken skulle dra nytta av det fina vädret (solen på besök) och ta en promenad.
Ok sa jag, du får torka golv vid hemkomst, så dammar och dammsuger jag sålänge.
Men då jag ändå kommit igång, tog jag även en svängom med moppen.
Gick sen ut med sop-påsen och träffade då en "gammal fotbollsspelare" från Fagersanna flicklag på nittiotalet. Vi pratade en bra stund, såpass länge att maken hann återkomma.
Informerade honom att Inga fått feeling och gjort klart hela städet. Men sa samtidigt att smutsar du ner så.........
In igen och ladda tvättmaskinen, ta en dusch, förbereda middagen och landa i fåtöljen för tidig match i England. Maken fick steka prinskorv och så var det TV-dinner för min del.
Liverpool gjorde processen kort med Crystal Palace. Slutresultatet landade på 7-0 .....på bortaplan dessutom. Inte bara Inga som fick feeling idag alltså.
Nu får vi se hur det ska gå utan de dåliga julfilmerna idag........ men klarar mig nog (hahaahaaa).
Fika snart och så är det ju lottodragningen att se fram emot....eller hur?
 
Sista "spanska" sop-påsen påbörjad............lagret är nu slut av denna perfekta variant.
 
TV-middag.............
 
Ett foto-exempel på dagens väder.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0