Nä - inte ens dä'........

......blev det (ny lott till nyår på bingolotto....). Inte ett endaste korvöre vare sig hos lottodragningen eller på uppesittarkvällen. Blev alltså bara trehundra i bidrag till föreningslivet från mig.
Men traditionen fullföljd.......
Hade satt väckarklocka till runt nio, för att komma upp och fixa klart en Jansson att sätta in i ugnen för maken. 
Detta för att jag begav mig på julklappstransport till syster i Hjo. Besökte även Hem&Hobby en snabbis och COOP för matkomplettering.
Alla uppdrag utförda, dukat och klart för julaftonslunch, då jag återvände. Till och med julslipsen var på......
Sen var det lite fåtöljtid innan Kalle Anka startade och därpå följde fika i glashuset med rulltårtebakelse. Sen var vi redo för vår egen julklappshög. Vi öppnade varannan paket tills de var slut och skickar här ett tack till alla vi fått klapparna av.
Face-Time med Stockholm är avklarat, så också Face-Time med Falköping.
Maken och jag har även diskuterat hur jularna i framtiden ska kunna ändras till smartare, enklare rutiner och mycket färre klappar oss vuxna emellan. Ja vi hittar säkert en smart lösning.
Har ju ett helt år på oss nu att finslipa.......
 
Julafton på farbror Hans vis...........
 
Mor och alla barn i Stockholm, hennes make fotograf.........
 
Tomten på spaning hos Hem&Hobby.........
 
Julaftonssol på hemvägen......
 
En bock håller koll på trafiken vid Kyrkefalla kyrka......
 
Nä vi saknade ingenting på julbordet........gött var det.
 
Då var det dags.....snart Kalle Anka, bara lite Lerin före.
 
Fikastund innan klappöppningen.....
 
"Morfars julklappshög........
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0