Tror inte.....

......jag ska ge mig på att göra girlanger av fårull och äpplen, men kanske det kan bli något Ernst-inspirerat godis framöver.
Annars startar dagarna numera efter tio generellt, då "sovnisse" sällan infinner sig före två-tresnåret.
Efter frukosten idag blev det en halvdålig julfilm i fåtöljen.
Sen kände jag mig redo att åka på provianteringsrunda. Två brev postades, mat införskaffades, "välgörenhetsjulklappar" avlämnades och en kärve handlades.
På hemvägen tänkte jag testa Auto-Maten hos Millners. Men där var nästan tomt, så måste vara populärt. Då det var lunchtid och öppet, gick jag in och kunde köpa två portioner över disk.
Dessa blev dagens middag då jag återvände hem och maken precis var klar med dammsugningen av huset.
Nu sitter jag åter i fåtöljen ......och ljuger, samt äter en snögubbe (som slank med då jag köpte kärven).
Sjukbullentinen för dagen sa något bättre....... fortsätt så svarade jag då.
Nu blir det en "promenad" till postlådan, sen kaffe med maken i glashuset.........
 
Tänkte testa auto-Maten men måste vara populär, för den var nästan tom......
 
Då var det fullt, dags att styra hemåt......
 
"Is nomore"...... ligger i min mage (hahaahaa)
 
Inga överraskade med ädelost-röra till pepparkakorna......och kaffet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0