Vart tog tisdag vägen?

Ja sover man länge på morgonen och sen "slirar" lite med frukost framför teven, så går klockan. 
Bestämde mig för att det ändå fick lov att hända något så fram med bakgrejerna.
Satte en deg till saffransbullar och under jäsningen av denna, tog jag en "promenad" till postlådan.
Fanns några brev och däribland min nya "gobelängduk" till hallbyrån.
Dags att baka bullarna och sen jäsning igen.
Inga fick börja med maten och hon valde att göra "köttfärs-schnitzlar" till färdigköpta kryddade potatisklyftor och servera det med sallad. Det var väldigt snällt av henne, men då bullarna bakade hade jag bara 8 minuter att äta middag på. Så det blev middag med halvlek, för att byta plåtar.
Blev aningen dålig tajming, men nu har vi gott om saffransbullar iallafall.
Inte blev de några "toppmodeller" av sitt slag, men skönheten kanske sitter i smaken. Det får vi veta när eftermiddagskaffet ska drickas.
Dessa göromål fick bli allt i arbetsväg den här dagen, flyttar fram postcenterbesöket och pakethämtning annorstädes, till imorron eftermiddag. Ska även komplettera med några specerier då.
Nu återstår bara fåtöljhäng och teve......... ja livet är hårt ibland.
Kanske dags att ta tag i avsmakningen först, så jag inte växer fast i sitt-möbeln och missar mumset......
 
Kistan med merparten av husets dukar och gardiner är också pyntad
 
Mitt i storskogen.......nej hos granntomten vid postlådorna.
 
Dagens middag........
 
Inte lika som bär....... utan individer med variation. Nu avvaktar vi domen över vad de smakar....
 
Mina egenodlade pumpor är fortfarande fina, därute i baljan.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0