Bjuden på lunch......

....blev jag till idag, onsdag. Tänkte jag skulle ta en promenad dit, men vid tiotiden såg det mörkt ut, ösregnade. Kände mig liiite besviken då jag tagit ett beslut om promenad och ställt in mig på en sådan.
Dock klarnade det upp lagom tills det var dags att ge sig av, så i medvind startade den dryga kilometerpromenixen. Var bara knät som protesterade ungefär halvvägs, men det "gnäller" ju jämt så......
Fick även bekanta mig med en liten grabb, som ville diskutera något (efter en stunds in-vänjning vid ett nytt ansikte). Förstod dock inte språket så bra, men det hade inte nån betydelse, för han verkade nöjd ändå med "konversationen".
Ytterligare en ny trevlig bekantskap lärde vi känna vid den välsmakande lunchen som bjöds.
Igår hade jag eget symöte härhemma och denna gång hade jag INTE glömt av att de skulle komma.....
Bjöd på Jansson med tillbehör......
Liftade halva vägen hem från lunchen då motvinden var aningen besvärande, men fick ändå gjort merparten av de steg jag gett mig själv att klara av per dag.
Imorron ska maken ånyo till "Labbås", men då bara på möte i blues-föreningen. För egen del kanske det blir en fika med bonusdottern......väntar på svar.
 
"Skeasta'n" i solljus.......
 
Snart framme, bara en kurva kvar......
 
Finns fortfarande gott om fågelmat här, men inga sidensvansar i sikte.....
 
Framme vid målet.....
 
Gott om kottar i stor och fin gran i trädgården....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0