Datorhaveri.......

........ råkade makens maskin ut för under senare delen av lördagen. Nödsamtal till sonen följde ....pronto. Han lovade sin far att dyka upp under söndag förmiddag.
Tidigare under dagen, sov undertecknad så länge att det inte fanns tid för ordnande med loppisbordet. Dock mötte det ju inga som helst hinder för att besöka själva loppmarknaden för att handla, vilket jag kände ett plötsligt behov av att göra.
Kom hem därifrån med några småsaker, samt en stoooor räkmacka att dela till kvällen och kakor till frysen.
Under eftermiddagen kom det en intensiv hagelskur, som "extra grädde på moset" till en redan ihållande blåst med stora vita gäss över sjön.
Mycket teve blev det och en del fotboll under kvällen, men Liverpool spelar först på måndag......
Vaknade vid sju söndag morron, men valde att somna om och då höll det på att "skita sig" igen med fixande av loppisbordet.
Fick med andan i halsen slänga mig iväg en halvtimma innan öppnandet och hann precis fylla på och arrangera om lite.
Sonen dök upp runt elva, det första som hände på datafronten var att det small till och proppen gick. 
Sen försvann far och son på shoppingtur till El-giganten. Väl hemkomna insåg teknikern/reparatören att det de köpt inte skulle räcka för igångsättning igen av apparaten.
Online köp följde och notan ökade avsevärt, för i stort sett allt behövde visst ersättas.........
Själv "tröstade jag mig" med Downton Abbey medan de två andra brände pengar.
Frysen fick bjuda på dagens middag och sonen fick några kalla biffar med hem, från samma ställe.
 
Loppisens delikata räkmacka......
 
Resterande hälft av thai-maten till lunch.
 
Hagel och blåst.......
 
Hittade en plats, efter omdisponering av tavlor och förpassning av "fina" bildhuggarklockan (ligger numera gömd i en hyll-låda).
 
Uppdaterad bild på mitt loppisbord, efter påfyllning.....
 
......och sen fick jag frukost av Inga då jag återvände hem.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0