Kostsam shoppingrunda.....

.....visade det sig bli, då jag återigen bestämt mig för att dra till sta'n för inköp.
Men först en väl tilltagen sovmorgon, med frukostmacka i sängen framför teven. Solen lyste för en gångs skull upp dagen och framåt lunchtid startade jag resan.
Första anhalt blev Dollarstore, där jag i kassan hajade till en aning, då hon delgav mig summan på varorna som "letat sig ner" i vagnen. 
Dock insåg jag snabbt att det var några större poster som plockade till......
Fortsättning följde sen på Stora Coop och även där drog summan iväg......på bara mat den här gången. I kassan satt för övrigt ett bekant ansikte att hälsa på.
Telefonen visade ett meddelande från en kompis som fått positivt svar på röntgen, då jag precis stuvat in allt i bilen och påbörjade hemresan.
Ett stopp vid Tibro för tankning var nödvändigt, då det lyst gult ända sen avfärden.
Hade inhandlat varsin lasagne-bit och färsk fruktsallad åt oss till middag.
Senare tittade kompisen in på en fika efter jobbet. Blev nån timma där vid köksbordet och nu är det match..........
Imorron tänker maken dra på "postlunch", men jag väljer leverportion från frysen istället.
Där hittade jag för övrigt även lingon, så nu är det kokat "färsk" lingonsylt till min tisdags-middag.
 
Fruktsallad "spetsad" med en aning vaniljglass......
 
Lingonsylt ".på spisen".......
 
Maken i väntans tider, på ny dator. Får nöja sig med en lite laptop några da'r nu...... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0