När det är fritt fram.......

....att laga/äta vad man vill till middag, har det blivit några enskilda favoriter medan maken roat sig i huvudstaden.
Så jag har avverkat både lever och stuvade musslor, sen blev jag sugen på pizza i lördags och då gick "fusk-kitet" i kylen åt, tillsammans med lite rester.
Innan detta tog jag mig i kragen och gjorde det mesta av god man-redovisningen för 2019. Nu saknas bara ett dokument från Swedbank (att invänta), sen avsluta och skicka in.  
Några ärenden i stan måndag eftermiddag, innan mötet med återvändande make vid tåget. 
Under besöket hos dotterns i Stockholm hade de "kokat ihop" (och börjat planera) en två gånger fyrtioårs- plus en sjuttioårsfest framåt sommaren, i fritidshuset med live bluesband. Ja vi får väl se hur detta fortskrider och slutar.......... huva.....
Idag, tisdag började det snöa lite vid lunch då jag hämtade posten. Några ensamma, vilsekomna flingor innan det brakade löst ordentligt runt fyratiden.
Då hade jag hunnit hämta en kompis för en kort tur till Tibro och nöjes-shopping på Förr & Nu (som flyttat till större lokal) och second hand därefter.
Den enda som handlade var jag........kompisen höll stånd mot frestelserna.
Rena snöstormen på hemvägen, men nu har det åter lugnat ner sig. Det som kommit ner, smälter säkerligen bort till imorron (hoppas jag....). Då är det dags att hälsa på sjukgymnasten igen. 
 
Stuvade musslor slank ner lätt.......
 
....så också lever......
 
....samt pizza till lördagskvällens Mello.
 
Fint väder i söndags på promenad till brevlådan vid "ödeaffären".
 
Har precis lämnat av kompisen och är snart hemma igen.....
 
Fortsatt snöoväder.....
 
Den nya soffkompisen, kudde med magnolior som fick följa med från dagens shopping.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0