Plötsligt blev det svart......

.....mitt i "Downton Abbey" under söndagseftermiddagen. Maken kom in i vardagsrummet  (väckte mig faktiskt i den precis startade powernapen) och undrade vad som hände.
Visade sig att strömmen hade gått........
Ingen idé att sitta kvar vid en svart teve, utan passa på att göra klart god man-redovisningen och renskriva. Hann inte mer än sätta mig vid köksbordet, så kom strömmen åter, men lika bra att göra klart iallafall. Ganska nöjd nu med det.......... 
Innan detta inträffade hade vi hunnit äta middag. Inga bjöd idag på baconspäckad köttfärslimpa med tillbehör.
Igår var jag på en loppisrunda (surprise!) och handlade även en del mat.
Maken drog på blues-jam och vidare uppträde kvällstid i samma genre. Han passade på att äta mongolisk buffé också, då allt gick av stapeln på "Thaipalatset i "Labbås".
Själv tog jag tillfället i akt att kalasa på grynkorv och resterna av hämt-thaimaten från fredagen.
Jobbade heldag och hade dåligt med arbete de sex första timmarna, men sen ordnade det upp sig.....
Som den berömda ketchupflaskan kom allt i en enda klump. Hann dock nästan klart till fyra, men med nån extra minut över (i väntan på hämtmaten) blev det slut på högen.
Sitter nu vid teven och kollar i väntan på Oscarsgalan, men ska nog förflytta mig till sängen och somna till evenemanget. Är väl sådäääär intresserad egentligen........ 
 
Grynkorv på tallriken.......
 
Hittade en svart "staty" (precis sån jag tänkt, tänka sig.....) att ställa här till höger om teven.
 
Ett stort brev klart att posta i veckan.........
 
Söndagsmiddag.........
 
Svart i rutan, en stund. Då blev det nå't gjort..........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0