Julens vara eller inte vara kvar.......

Både "arbetsledaren" och jultomtar m.fl. säsongsbetonade dekorationer är ambivalenta, vad det gäller avslutningen på denna julsäsong och återtåget till viloläge i garderoben dröjer.......
Några få har fallit till föga och frivilligt marscherat till garderoben, medan andra tar en paus halvvägs.
Paus tog även ovan nämnda arbetsledare, för en shoppingtur till Skövde för diverse inköp (både nödvändiga och icke sådana). 
Maken stod i dörren vid återkomsten, färdig för sin utflykt (tillsammans med bluesvänner från Skövde) till Kungsbacka för att lyssna på ett uppträdande. Kommer väl hem igen nångång mitt i natten....
I tisdags kom det en förfrågan som sms: Om jag hade lust att jobba onsdag? Lust och lust....... men lovade att komma in, halvdag blev det.
Sen tittade jag in med en liten present på födelsedagen till min framtida resekollega. Pratade en stund, men stannade inte för kaffe då hon väntade barn och barnbarn på middag lite senare.
Var även förbi för ett stick i armen, nästan ett halvår sen jag kollade sänkan senast. Får ringa och ta reda på resultatet imorron.
Imorron är det redan fredag igen och sen lördag. Då ska vi bjuda med sonen på thai-buffé eftersom han jobbar hela sin födelsedags-tisdag.  
Nu blir det kanske lite assistans åt några trötta tomtar igen....lite i taget-principen så att säga.
Sen har redovisningsblanketten för god man-uppdraget landat i lådan.
Dags att samla papper...........
 
Middag efter shoppingturen.......
 
Den här nytillkomna godistomten är fortfarande välfylld med kola......
 
En hög med dukar i väntan på årsvila i kistan......
 
.....och här fanns det lite ren tvätt......
 
....ännu en hög i väntan.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0