Ny i sovrummet......

.......är den nu inatt utslagna amaryllisen. Fin att titta på när man vaknar.....
Annars har jag i helgen hunnit "titta till"  både loppisen i Fagersanna och Tibro, samt den nyopererade kompisen. Hon var vid gott mod och det kändes bra så långt, sa hon. 
Makens lilla leasingbil var på service igår och vi fick låna en ny variant på Clio medans.
Den utnyttjade vi till att köra till stora Coop och handla en del, samt äta Biff a la Lindström till middag.
Men den varianten kommer vi INTE att köpa något exemplar av, då sätena var "skålade". Vilket medförde extra jobb att ta sig både i och ur bilen, för tant med ont överallt
Det var planlagt att maken skulle köras till tåget imorron för att tillbringa några bluesdagar i huvudstaden. Dock blev avfärden tidigarelagd till idag ganska plötsligt.
Äldsta barnbarnet hade skadat knät och efter besöket på akuten igår, lyckades han få en tid för vidare undersökning redan imorron. Morfar kunde rycka in som följeslagare (efter att ha hittat ett tåg ikväll) då jobben ställde till det för samtliga andra vuxna däruppe i hans närhet.  
Så jag har varit tågtaxi alldeles nyss men sitter nu åter vid teven, tillsammans med Mandelmanns......
Imorron fotvårdstid och torsdag besök hos syster för att hämta mer papper. Sen kan jag börja roa mig med årets redovisning..........
 
Söndagsmiddag........
 
Måndagsmiddag på Coop......
 
Ny sovrumskamrat.......
 
Min tisdagsmiddag: Panerad fläskfilé....maken valde dagens lunch på Stampen, med gamla postkollegor.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0