På begäran........

....... serverades Janssons Frestelse idag till middag, på en torsdag ärtsoppan och pannkakornas öronmärkta dag. So what....... funkade utmärkt och finns kvar till morgondagens lunch också.
Innan dess var jag dock en tur till Hjo och syster för att samla redovisningspapper. Alla årsbesked hade inte kommit än, så blir en resa till om nån vecka.
Passade även på att besöka både second hand-affärer och Hem&Hobby, samt Apoteket och ICA i Tibro på hemvägen.
Igår tog jag en minipromenad till brevlådan vid den forna affären, i blåsigt väder. Det tyckte inte knät så särskilt mycket om, för idag var det aningen mer motsträvigt än "vanligt".
Maken reste till Tidaholm på blues-möte kvällstid, så här var väldigt tyst och rofyllt........
Sen nu som pensionär har jag börjat "förlänga" kvällarna till framåt ett-två igen, inte så idealiskt eftersom förmiddagarna går åt till sovmorron. Men vem bryr sig.....inga tider att passa så.....
Utom imorron, men det är lugnt eftersom min date med sjukgymnasten inte är förrän strax efter två.
Nu blir det kaffe med wienerbröd här i tevefåtöljen till handboll.
Sverige spelar dock inte förrän imorron, men går alltid att se på iallafall.
 
Det har snyggats till ordentligt på gården utanför systers.
 
Som sagt....på begäran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0