På jakt efter "redighetspoäng"........

.......kanske man kan kalla starten på dagen, så som den har börjat.
Egentligen hade jag inga som helst ambitioner att vara redig, "det bara bidde så" som Tjorven en gång sa........
Men efter sjukgymnastikövningarna, gröt till frukost  och "promenad" till postlådan efter veckans reklamblad, såg jag trasiga krukor i trädgården som behövde tas omhand, så och en sprucken lykta.
Ljuset var fortfarande tänt i gäststugan, vilket kändes onödigt. Då jag gick in för att släcka, ropade en hög med smutskläder på min uppmärksamhet. Tvättmaskinen fick därmed även den lite tjänstgöring.
Själv behövde jag duscha och när lite nytvättade kläder skulle läggas in i garderoben, blev där också viss röjning startad. En svart säck full så långt.
En och annan juldekoration har även tröttnat och med lite assistans återvänt till vila i garderoben.
Middagen från igår räckte även idag (fläskköttsskivor i kantarellgräddsås) och nu sitter jag i fåtöljen igen vid teven.
Ska faktiskt nedlåta mig till att se italiensk fotboll för en gångs skull, då eventuellt Zlatan åter kommer att spela i dagens match på TV4......... för Milan.
Maken var på lite blues i Hjo igår kväll igen och ska samåka med likasinnade på torsdag, ända till Kungsbacka för mer av den varan......
För övrigt var jag och fikade hos en fd. kollega i lördags och vi bestämde då att ta en tripp söderöver lite senare i vår. Vilket jag under eftermiddagen bokade: Boende, flyg och bil för en vecka.......i Almuñecar (jajamän, där jag var senast......).  
 
Två variationer på en i grannträdgården, den högra tycker jag har mest intressant form.....
 
Kompisens amaryllis snart färdigblommad, min har ännu ej ens slagit ut......
 
De här tomtarna håller ut ett tag till där i sovrumsfönstret.....
 
Årets tillskott av internationella julgranspynt, nya träskor från Holland.
 
Mina hyacinter bor hos julgranen i glashuset. Håller sig mycket längre och doften stör inte heller....
 
......och slutligen, har den här nakenmodellen nu fyllt fyrtio år (här bara tre månader...)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0