Åter till det normala......

......var vi idag, då det inte var tal om att vakna i ottan utan mera vid en "bekant" tid.
I runda slängar sådär halv tio, plus/minus en timma......
Maken kände ingen större dragning till trädgårdsarbete (hahaa), men jag tog mig an att bära "tugg" och fylla upp i en "rabatt". Detta efter en ordentlig dos av "Downton Abbey" till en ok frukost.
Tiden går fort när man har roligt......
Så efter en svettig dryg halvtimma, var det redan dags att fixa middag. Idag fick Inga hjälpa till att göra fläskköttsskivor i kantarellsås med tillbehör.
Då det snabbt fyller på i tvättkorgen, var det inte mer än rätt att tvättmaskinen också fick en uppgift.
Den piper "färdig" nu......... får ta och skicka dit Inga.
Sitter själv en stund i fåtöljen för att smälta maten och vila de lemmar som arbetat en stund.
Maken ska snart iväg på bluesmöte, nånstans söder om Hjo idag vid Vätterns strand, sa han.
Duschen längtar efter en date, hör lockropen ända hit.....Jag kommer!!
Sen får vi bygga upp förväntningarna till lottodragningen.....jodå dags igen. Det är ju redan onsdag, gubevars.
 
Kan undra vad som kommer ur dessa "lerhål" framöver.......
 
En till bak-/brödfats-duk klar igår kväll.....
 
Dinner is ready.......
 
Förflyttat en ansenlig mängd hinkar nerifrån och upp........
 
Mina favoriter såhär års......
 
......tillsammans med dessa, -luktärter.
 
Druvorna växer......
 
....så också björnbären.
 
Och en blommande buske i glashushörnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0