Bara att ta tag i det......

....intalade jag mig, angående att röja i veranda-skjulet. Detta efter att jag som vanligt startat dagen med Downton...
Första steget....att öppna dörren och kolla in vilket hörn att börja i. Sakta men säkert lyckades jag motivera mig med: Att det går ju ganska bra det här.....
Så efter en timma stod "lite skräp" på gräsmattan och jag tyckte nog att jag fått till det hyfsat med resten.
Då satte "Polar'n" igång att köra kors och tvärs över gräset. "Skräpet" snabbt flyttat (i säkerhet..haha)
upp på verandan. Där får det stå tills vi drar till återvinnigscentralen. Imorron tyckte maken kändes bättre än att stressa iväg nu. Inga problem.......
Hittade även några få saker att ta ner på loppisen.
Dags för middag, idag en bytta köttfärssås från frysen och därefter lite städjobb i köket. Spishällen behövde gås över med rakblad och den "halvroliga kylen" behövde rengöras en del.
Kanske tar en liten "förtripp" ner till återvinningen här i Fagersanna, så att vi får med allt imorron sen.
En kopp kaffe vore också på sin plats strax.
Trippen med skräp gjord, kaffe med glassbåt ligger i magen. En dusch på det var pricken över i och nu kan jag parkera i fåtöljen......
 
Detta är efter.......före-bilden blev aldrig tagen, men inget att missa (tro mig).
 
Här en guling igen......
 
....och några till hallon, mogna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0