Då har det firats......

...... Liverpools seger i Premier League och de har fått pokalen.
Det var trettio år sen de vann sist...... och såklart var det väl väldigt speciellt att fira detta med tomma läktare på hemmaplan.
Dock hade de först spelat en mycket underhållande match mot Chelsea, vilken slutade med 5-3 vinst och flera fina mål bjöds det på.
Trots gedigna uppmaningar hade folk iallafall samlats utanför arenan och körde flera fyrverkeri både under och efter matchen.
Även om jag inte deltog i firandet rent fysiskt, så hade jag "dagen efter"-känningar då jag vaknade idag. Hade ej heller druckit min sena kopp kaffe, så den försökte jag med först, där vid sju-tiden.
Nu hjälpte inte det särskilt mycket, så fick bli lite huvudvärkspiller som komplement till en "trött" äggmacka och lite nyponsoppa.
Lite seg resten av dagen, rester från frysen till middag. Maken började sortera riset och så kom ett sms från sonen. Han behövde skjuts till akuten......(inget jätteallvarligt skrev han...)
Jag har kört in och lämnat av, han får ringa maken för hemfärden.
Var sen en snabbis till Mölltorp för några plantor och lite mat.
Nu blir det fika med varsin färsk ostfralla........
Sonen får ligga kvar och träffa rätt sorts läkare imorgon........
 
PS. Onödigt vetande: Idag skulle mormor ha fyllt 115 år, men hon blev bara nästan 98...... DS.
 
Drömmen uppnådd.......nu firar vi (hemma sålänge....var buskapet som inte fullt ut respekterades på plats)
 
Alldeles "färska" påslakan att inviga.
 
Det finns en del ris att hantera......
 
Objuden "gäst" har grävt sig mot blåbären under natten......
 
Testar att torka lite lavendelblommor.....
 
Maken har startat rishanteringen, jag hämtade några morötter till hans middag......
 
Blev inga blommor, utan murgröna till hyllan. Längst ner i hörnet har en insekt täppt igen ett av hålen. Nu verkar det klart, har sett pågående arbete några dagar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0