Dator-strejk.......

......visade det sig att min bärbara pryl plötsligt ägnar sig åt. Sonen anlitad och ny beställd, sen får vi se om han kan skaka liv i den "gamla" och rädda det som räddas går.
Efter sovmorron och frukost med Downton (som "nya traditionen" bjuder) dags att fixa iordning det som skulle med ner till loppisen för att fylla på, men även ommöblera hela bordet.
Till middag idag bjöd Inga prinskorv med stuvad vitkål.
Maken skulle hämta hem sonen från bil-inlämningen och bara tanka husbilen. Men fick en massa lampor på instrumentbrädan. Fyllde så på ad blue och vid hemkomsten verkade alla lampor nu ha slocknat.
Då fyllde han även på vatten och satte igång elen, så nu ska det vara klart för avfärd imorron.
Har fått "låna" makens bärbara, så jag kan ljuga om eländet och betala grabben för utlägget.
Då jag varken har eller vill ha nån bankapp i telefonen att flytta pengar med.
Visst har jag swish, men då ny dator ej kostar bara en hundring måste man ju omdisponera resurserna lite.
Nu åtgärdat och lånedator att slita på några dagar då.......
....om vi kan komma överens med varandra.
 
Inte syns det nå't av lingonen, bara daggkåpan....
 
Vad Inga bjöd idag.....
 
Jorå......alldeles färsk....
 
Omflyttat på loppisen.....
 
....annan vinkel....
 
Lite närbild......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0