Ett bestyr.......

.......är det väl alltid då man ska preparera det som ska vara både på gallret och ätas till, det grillade.
Nya grillen ska prövas, men den ville inte riktigt samarbeta. Vid förflyttning ramlade termometern av och gick sönder det allra första, men nu är det iallafall fyr i den. 
Innan vi kom såpass långt, har jag efter riktig frukost och Downton, varit och provianterat.
Nu inväntar vi sonen med "burken" och att allt ätbart ska bli klart.
Lite "nybörjarseg" tyckte allt maken att nya grillen var....eller kanske hade han inte väntat tills glöden var klar för matlagningen...... spekulerade han.
Medan sonen fixar igång den nya apparaten sitter jag hos Mandelmanns på Djupadal.
Innan jag kom så långt fick jag dock slänga köksmattan tvättmaskinen, eftersom Inga tappade kvarvarande dressing på den......jaja sånt händer.
En ny utflykt är under planläggning och den startar vi om nån dag, har vi tänkt. 
Då tillbringar jag en stund med Ernst på teve, medan sonen gör klart min nya dator för severing, åt den tekniska analfabeten. Som har såååå dåligt tålamod och intresse för att ta in just teknisk kunskap. Det är stopp redan på ingång.......
 
Kvällsmat igår: Halloumi......
 
Då äntligen....äter vi middag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0