Granviks pub......

...... åkte vi till, strax före åtta på kvällen. Resan kantades av mörka skyar, mer eller mindre regn och med sol som bröt igenom lite här och var.
Dock var det uppehåll när vi kom fram, så vi tog oss in på puben torrskodda.
Först var det allmänt inträde, sen kostade maten några kronor plus drickat då förstås.....
Käket var helt okej, men hade föredragit om det funnits några lättare rätter att välja på, typ enklare macka, pizzabit eller paj. Hursomhelst mätt blev man......
När sen musiken startade hade maken full koll på den inledande spellistan, då han varit framme och tjuvkikat vid scenen (och fotat av....).
Nu visade det sig att de körde tre spelomgångar och antecknade låtar var redan slut innan omgång två var färdigspelad.
Nu var ju inte detta min favoritmusik, men en och annan låt var väl typ halvbra, men maken var  nöjdare med utbudet, än vad han hade trott från början.
I paus två kom en av killarna i bandet (Bluebirds) och frågade vad vi tyckte (maken är bekant med honom från bluesklubbarna i Stockholm...).
Då "erkände" jag att det var väl inte "my cup of tea", men han blev inte ledsen  utan sa att: "Min fru gillar inte heller blues...." 
Dryga fyra timmar senare, (efter midnatt) började så hemfärden.
Hade dock mindre stelhet och ont än vad jag befarat, av att sitta still på en köksstol i över fyra timmar.
.....och normal hörsel återvände ganska omgående.
Så det får vi sätta på pluskontot som en "angenäm" upplevelse.
Tog varsin rostemacka och kvälls-(natt-)kaffe vid hemkomst och jag sov sen gott till tio-tiden.
Inga fick fixa middag, samtidigt som hon lade kött i marinad till morrondagen, då sonen kommer med min nya "burk" när han jobbat klart.
Vi ska inviga den nu nya färdigmonterade grillen är tänkt.....
.....och ännu har det inte regnat idag, men 17 millimeter tömde maken ur sen igår.
 
Jodå, slutförde denna innan Granviksfärden...garnnystanet från Kinna påbörjat.
 
Både mörkt och ljust samtidigt,med regnbåge utanför Mölltorp.
 
I väntan på maten......
 
Stämpel på handen, som på den gamla goda tidens disko-spring......
 
Nyfiken åskådare spionerar på vad vi ska få höra......
 
.....och så kom då maten.
 
En mycket tydlig regnbåge visade sig över Vättern........
 
Här har de startat spelningen: Bluebirds (bara trummisen som inte fastnade på bild...)
 
Fläskköttsgryta med champinjoner.......och splitterny grill.
 
Nu har jag postat detta till barnbarnen..... på landet.......
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0