Inget fusk......

....med frukosten idag inte. Även om jag sov ganska länge, hann iallafall Inga få order om att återgå till ordningen och servera fullständig frukostbricka, till Downton.
Blev sen ett samtal till vårdcentralen, då jag ej fått veta resultatet av provtagningen i början av juli.
Värdena går sakta åt "fel håll" och jag är väl inte förvånad, då stelheten absolut inte har minskat utan blir påtagligare. Gymnastikövningarna dagligen till trots......
Middagen var idag rester till båda parter, maken fick järparna sen söndag och jag hittade kålpuddingsås i frysen.
Hann precis med att få två stycken bett (troligen då jag gick "i onödan" till postlådan....), ett på varje arm, innan det blev färd till Tibro. 
Second hand gav bara två småprylar, mataffären hade vad som fanns på inköpslistan och till slut ett besök hos Bagar'n.
Där utanför stod en bekant bil (sonens förra...) och dess nuvarande ägare, bonusbarnbarnet. De var några stycken som skulle fika, men jag inhandlade bara två bakelser och återvände hem.
Kaffe i glashuset med maken till spöregn. Innan dess hade han testat kantklipparen och var belåten med dess prestanda.
Nu ljug framför teven snart till allsång och sen blir det Midsomer-mord.
Men ska nog ringa på Inga, så hon serverar några varma mackor lagom tills deckaren startar........
 
Nu blommar både pumpan och purjolöken, bredvid salladen till smörgåsen.....
 
Bevis för att Inga skötte sig idag....
 
Jodå, alldeles "nyfödd".....
 
Imorse fanns det några hallon klara på plantan, maken hade senare slukat dem....
 
Värsta flytt-paraden på plattorna......
 
Dagens tilltugg till eftermiddags-kaffet....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0