Nya prylar.......

......nu igen. 
Idag hade vi tänkt göra klart på riset i slänten, men regnet kom emellan. 
Istället blev det akut att titta efter en ny diskmaskin, då knappreglaget slutligen totalvägrade.
Sonen har fått vänta hela dagen på operation, men ikväll blev det dags. Får nog ligga kvar till imorgon nu då gissar jag.....vi får veta när han hör av sig igen.
Efter att ha ätit lite rester (av resterna från frysen igår), åkte vi in till sta'n för att boka en ny diskhjälp.
Nu hoppas vi på att de kan levera och installera i nästa vecka, samt ta med skrotet härifrån.
Tog så en fika på Biltema och där passade vi på att slå till på en hopfällbar elcykel till mig.
Ja vi bara handlar och handlar......
Åkte tillbaka till Tibro och flyttade hem sonens bil från vårdcentralparkeringen och beställde thaimat att ta med hem.
Hade tänkt att grilla, men vädret (hoppas vi) blir trevligare för detta imorgon.
Efter att ha ätit vår takeaway, diskade jag hälften av disken från den motsträviga maskinen och satte sen nya cykeln på laddning.
Maken tog tag i den resterande disken nu........ kan jag höra från köket.
....och sonen är klar, får stanna över natt för observation nu. 
 
Efter kaffepaus.....köpte vi mig en ny cykel.....
 
 
"Bara" att fälla ihop o. stoppa i då.......
 
Äntligen middag.......
 
Tänkte testa lavendelpåsar på loppisen (egenodlad).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0