"Roadtrip" till Granvik......

.....och puben där i hamnen.
Kan bara säga att det har hänt en hel del, sen jag senast var där och det är nog nästan tio år sedan ungefär.
Vi skulle kolla in hur det fungerade och maken var sugen på att anmäla oss till nästa lördags live-musik.
Då vi klev in genom dörren på puben möttes vi av: "Gerd Berg....det var inte igår....."
Där vid disken stod en arbetskollega från då jag jobbade på Turistbyrån i Karlsborg. Kul.... och maken var snabb med att boka in oss inför nästa lördag. Sen skulle vi äta....
Han tog en Ceasarsallad, men jag var inte så imponerad av menyn, så fick bli en trött korv med pommes frites. Utsikten på verandan över båtarna i hamnen, var dock vacker.
På hemvägen gjorde vi en avstickare till Klangahamn och inhandlade lite fisk, till morrondagens middag.
Därefter åkte vi via Forsvik för en glass. Det var längesen jag åt valnötsglass....mmmm.
Fåtöljen hade varit lite ensam sålångt, därför tillbringade jag nån timma (slumrande) i denna vid hemkomst. 
Drog sen till två kompisar en stund för lite tjat på en veranda, innan det var dags för fika med räkmacka och gubben hemmave'.
Nu engelsk film på teve, sen inbokad säng-date......   
 
Utsikt till maten......
 
Maken var nöjd.......
 
Klangahamn......
 
Vi köpte några av filéerna.....
 
I en fiskehamn......."jakt-troféer".
 
Ett helt gäng "kompisar"...... i Forsvik.
 
Ett fall av "gräset är alltid grönare på andra sidan....."
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0