Shoppingutflykt......

..... inplanerad idag, till Skara.
Maken hade letat på internet efter en batteridriven ordentlig kantklippare, då de har varit slut när vi besökt olika fysiska byggvaruhus och även på många ställen på nätet.
Men han hade lyckats boka en på Bygg-Max i Skara, så ungefär vid lunchtid styrde vi kosan dit för att hämta.
Då maken var akut hungrig fick det bli pizza i Skara och den var väl sådär, men vi stillade hungern i allafall.
På Jula skulle han sen ha en beskärare med teleskophandtag, så det köptes också.
Vi avslutade rundan i Skövde vid Dollarstore, där jag hittade dricka och lite andra småsaker. Medan maken bunkrade mjölk (och dricka) på Willys.
Nu är vi hemma igen och det var ju ingen konst att "göra slut på", både måndagen.....och några kronor.
Får dock bli en kompletteringsrunda till mataffären i Tibro, under morrondagen.
Då slinker jag nog in på second hand också, tror jag.
Nu kaffe och en rostemacka. Ojdå, Ernst verkar ha en sövande effekt. Somnade visst till med koppen (nästan full med ljummet kaffe) i knät. Blev plötsligt varmt....innan jag vakna till och kände det blöta.
Hahahaaa, ja så kan det gå.......nu ny torr kjol och topp och koppen får stå kvar på bordet.
 
Söndagskväll i juli.......
 
Svår att skära, fet sa maken och jag glömde säga såsen bredvid.......
 
Tranor "on the move"....utanför Skövde.
 
De nya "leksakerna" bekantar sig med sitt nya hem.......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0