Skroten......

.....har jag idag bekantat mig med, den som ligger i Kinna och har obegränsat med tyger.
Alldeles intill finns även en megastor garnbutik, som också fick ett besök. Dessutom såg jag att det fanns en damklädesaffär runt hörnet där också, men den sparar vi till en annan gång......
Maken gick med in på första stället, men ledsnade efter tio minuter, gick tillbaka in i bobilen och höll sig "snällt" sysselsatt en timma, tills jag kände att det nog var lagom för den här gången.
Vi tog en snabb-lov i garnbutiken därpå, men det blev bara ett litet nystan med därifrån.
(Desto mer hade jag plockat på mig på "Skroten"......)
Innan vi kom så långt hade vi stannat för lunch i Falköping. Deras erbjudanden på dagens, fanns till belåtenhet för oss båda.
Efter Kinna åkte vi mot Rydal, passerade museieminnesmärket (textilfabrik, som jag varit på sightseeing i för många år sedan....).
Hamnade sen på en camping i Seglora, där vi pratat med några skåningar, ätit kvällsmat och tagit en liten promenad tillsammans. Maken gick nu på en längre runda, medan jag ömsom ljuger och virkar. 
 
Lasagne och plommonspäckad fläskkarré till lunch idag.....
 
Dagens huvudmål......
 
En bisak i Mark......
 
Passerar Rydal.....
 
Utsikt från en bro......
 
Nyponrosor...
 
Mera utsikt från samma bro...åt andra hållet.
 
Här bor vi inatt.....
 
"Delikata" ostmackor till kvällsmat......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0